Qarfa

donderdag 26 januari 2017

Onthouding

Dit jaar voeg ik me bij de meute en doe mee met Tournée Minérale (duidelijk geen Aalsters initiatief gezien het feit dat carnaval op 26 februari valt).  2 jaar geleden deed ik het ook al, op eigen initiatief, en al jaren drink ik consequent niet op dinsdagen.  Waarom?  Niet omdat ik vind dat ik te veel drink, wel omdat ik het moeilijk vind om te weerstaan aan de sociale druk om te drinken.  Het geeft me een goed gevoel om nee te kunnen zeggen als ik dat wil (want dat doe ik veel te weinig), maar jammer genoeg heb ik een stok achter de deur nodig om daar consequent in te zijn.

Omdat we dus cold turkey gaan in februari én omdat het de Valentijnsmaand, deze cocktail:

Pomme d'amour

2 dl appelsap
1 dl agavesiroop
2 dl veenbessensap
1 dl tonic
granaatappelpitjes, blauwe bessen om te versieren


  • Shake alle ingrediënten in de cocktailshaker behalve de pitjes en bessen.
  • Serveer met crushed ice en de bessen en pitjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten